
Key notes

Hilary Sutcliffe, chef för MATTER not-for-profit, Storbritannien
Outreach to inclusion – evolution or revolution?
Break out sessions
- Ett medielandskap i förändring. Medverkande: Darja Isaksson, digital strateg, grundare av Ziggy Creative Colony och InUse, ledamot i regeringens innovationsråd, Patrik Hadenius, chefredaktör Forskning & Framsteg och Språktidningen, Ben Libberton, forskare, Karolinska institutet, Lisa Besteoch Natalie von der Lehr, podcasten RadioScience, Merci Olsson, kommunikationschef National Geographic Europa
- Hur utvärderar vi forskningskommunikation? Medverkande: Anders Sahlman, projektledare och kommunikatör, Vetenskap & Allmänhet, Lotta Tomasson, ansvarig för dialogaktiviteter & digital kommunikation, Vetenskap & Allmänhet.
- Citizen science – hur kan allmänheten bidra till forskning? Medverkande: Dick Kasperowski, lektor i vetenskapsteori Göteborgs universitet, forskar om Citizen Science, Björn Källström, marinbiolog och akvariechef Sjöfartsmuseet Akvariet, Anna Maria Wremp, kommunikatör och projektsekreterare för Svenska LifeWatch, Sveriges Lantbruksuniversitet
Övriga programpunkter
- Den krävande allmänheten – vad påverkar forskares attityder till forskningskommunikation? Medverkande: Thomas Evensen, kommunikationschef, Norges forskningsråd
- Utbildningsdepartementets syn på samverkan. Medverkande: Karin Röding, statssekreterare utbildningsdepartementet
- Kavalkad